Mi aventuras - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Aline Meijlink - WaarBenJij.nu Mi aventuras - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Aline Meijlink - WaarBenJij.nu

Mi aventuras

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

07 Februari 2012 | Nicaragua, Granada


Nicaragua wordt elke dag leuker!
Een korte opsomming van de activiteiten van deze week:

- Een boottocht over de Lago de Nicaragua, tussen de tropische bomen en planten, met als hoogtepunt het voeren van aapjes op een eilandje.

- Een bezoek aan een fort in de buurt van Masaya (Coyotepe) wat tot 30 jaar geleden werd gebruikt als gevangenis en waar mensen werden gemarteld en gedood.

- Bezoek aan een heel mooi kerkhof in Granada

- Een cocktailavondje op de school, waar we 3 verschillende cocktails hebben leren maken (met als ingrediënt allemaal de befaamde Flor de Caña-rum)

De Spaanse les gaat steeds beter, hoewel ik elke dag hetzelfde huiswerk meekrijg omdat ik het verschil tussen ‘ser’ en ‘estar’ niet snap. Ook wordt mijn lerares soms een beetje moe van mijn Artis de Partis verhaaltjes (mijn favoriete onderwerp in verhaaltjes die ik in het Spaans moet schrijven).
De laatste dagen krijg ik vaak les door Spaanstalige liedjes te leren (“yo no se mañana” en nummers van Aventura bijvoorbeeld).

Tijdens de Spaanse les leer ik ook vaak over de cultuur en de geschiedenis van Nicaragua. Zo ben ik met mijn lerares naar een oud treinstation geweest, die sinds de jaren ’80 niet meer gebruikt wordt omdat het spoor te beschadigd geraakt was door de oorlog.
Ook zijn we naar een gedichtenpark gegaan, waar voor alle bekende Nicaraguaanse dichters een beeld is gemaakt. Mijn lerares weet veel over kunst en de geschiedenis van Nicaragua, dus heb ik steeds een privé gids met me mee, echt heel leuk!
We hebben ook een museum bezocht waar grote potten stonden waar vroeger de overledenen (in kleine stukjes gehakt) in werden bewaard (en begraven).
Ook hebben we samen de markt van Granada afgestruind en heb ik de namen van alle vruchten en andere vreemde objecten geleerd.

Iets wat me ook al is opgevallen is dat bijgeloof hier heel erg aanwezig is. Niet alleen vrijdag de 13e brengt ongeluk, maar ook op zondag de 7e moet je hier oppassen. Verder geloven ze in geesten (tijdens de les moest ik het volgende beantwoorden: ‘vertel 2 plekken waar je wel eens geesten hebt gezien’). Ook zijn er hier gekke gewoontes, zoals dat vrouwen na hun bevalling 40 dagen alleen maar maïs en maïsproducten mogen eten.

Vorig weekend heb ik met mijn 2 huisgenoten een geweldige trip gemaakt, naar een klein kustplaatsje Popoyo. We hadden vrijwel het hele strand voor ons alleen (op wat hippies en pelikanen na), en onze kamer in het hostel was al een attractie op zich (het was een soort paddenstoelen/kabouterhuisje).

Het is een beetje een ‘en toen…en toen…’ verhaaltje geworden, maar dan is iedereen in ieder geval weer op de hoogte van mijn activiteiten hier :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Granada

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Blog final

25 April 2012

Eventos del mes pasado

22 Maart 2012

Trabajo y un poco de relajación

06 Maart 2012

Mis días en el hospital

22 Februari 2012

Hola, adios…
Aline

Het komende half jaar ben ik in Nicaragua, waar ik stage ga lopen in een ziekenhuis. De eerste 3 weken volg ik een Spaans cursus en verblijf ik in Granada. Daarna verhuis ik naar de stad waar het ziekenhuis zich bevindt: Masaya. Nos vemos en medio año!| Mijn postadres hier is: On-Stage P.O. 196 Granada Nicaragua

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 12168

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 07 Juli 2012

Masaya

27 Januari 2012 - 23 Juni 2012

Granada

Landen bezocht: